2014. január 31., péntek

Magos pogácsa


Nagyon szeretem a pogácsát, állandóan azon jár az eszem, hogy milyet is süthetnék, szerencsére a fiam is partner az evésben. Minden formában megeszem, még a száraz, nem túl ízletes boltit is képes vagyok jóízűen felfalni.
Általában leveles pogácsát szoktam sütni, de most gondoltam kipróbálom hajtogatás nélkül. Több recepttel szemezgettem, végül ez mellett döntöttem, nem bántam meg, felét még aznap, a maradékot pedig másnap sütöttem ki. Finom lett és nem kell vele sokat bíbelődni. Legközelebb sajtost sütök és tepertőst, de hajtogatva, az marad a legkedvencebb :).

 Hozzávalók:
600 g liszt
250 g vaj
1 dl tej
2 dl tejföl
3 dkg élesztő
1 evőkanál cukor
2 teáskanál só
150 g tökmag, napraforgómag

Az élesztőt a cukorral és a langyos tejjel felfuttatjuk. A tökmagot serpenyőben megpirítjuk egy kicsit összetörjük
 A lisztet a sóval átszitáljuk a vajjal elmorzsoljuk, majd hozzáadjuk a tejben felfuttatott élesztőt, a tejfölt és összeállítjuk a tésztát. 10 percig pihentetjük, hozzáadjuk a magokat is, majd olajos felületen alaposan megdagasztjuk. Fóliával letakarjuk és pihentetjük a hűtőben néhány órát, de maradhat másnapig is.

Néhány óra után a felét lisztezett felületen 2 ujjnyi vastagságúra nyújtottam és pogácsa szaggatóval kis pogácsákat szúrtam. A másik fele másnapig lapult a hűtőben, majd neki is hasonló lett a sorsa, annyi különbséggel, hogy kicsit nagyobb pogácsákat szaggattam belőle. 


A tetejüket megkentem felvert tojással, megszórtam napraforgómaggal és180 fokra előmelegített sütőben kb. 20 perc alatt pirosra sütöttem.



                         

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése