2014. január 18., szombat

Ínyenc tepsis pizza



Hétvégén kettesben maradtunk a fiammal aki 3 és fél éves létére már szenvedélyesen rajong a pizzáért, mivel édesanyám is meglátogatott, így ezzel a klasszikusnak egyáltalán nem mondható pizzával leptem meg magunkat. Annyira jól sikerült, hogy azonnal megfogadtam, hogy ezt gyakran megismételjük. A pizza tésztája isteni, mindig ugyanúgy készítem, a recept Alexa Christitől van :
Hozzávalók:
 500 g liszt, lehet kenyér és finomliszt vegyesen
 2 dkg friss élesztő
 3,3 dl hideg víz
 1,2 dkg só
 55 g olívaolaj
 1 ek cukor
Az élesztőt elkavartam a vízzel és a cukorral majd azonnal összeállítottam a tésztát , letakartam és 10 percig pihenni hagytam, majd olajos felületen alaposan megdagasztottam, 20 illetve 30 perc után is könnyedén átdagasztottam, megsimogattam a tésztát, tehát dagasztás összesen háromszor. Az utolsó dagasztás után fél órával kétfelé vettem a tésztát, kinyújtottam és egy nagy tepsibe rendeztem, nyújtogattam .
Aki nem akar vele ennyit foglalkozni, az egyszerűen csak kelessze duplájára. Jöhettek a feltétek, egy tepsi hagyományos sonkás, sajtos és egy tepsi ínyenc pizza készült.

Az ínyenc pizzához egy adag fokhagymás tejfölt használtam, ezzel kentem meg a tésztát, majd megraktam mozzarella szeletekkel.
 Egy serpenyőben olívaolajat hevítettem, amiben megpirítottam egy fél csirkemellet, amit előzőleg bepácoltam egy kis só-bors-oregánó keverékkel.
 Felkarikáztam egy lila hagymát és egy fél kaliforniai paprikát. Mikor mindennel elkészültem mindent rápakoltam a pizzára és a végén a pizza felére felkockáztam egy kis gorgonzolát is.

Hát mit mondjak fantasztikusan finomra sikeredett, igazi ínyencség lett, csak úgy szó nélkül tömtük magunkba ezt a finomságot, nagyszerűen kiegészítették egymást az ízek, az egészre rakhattam volna gorgonzolát, mert mindenki szerette, ja és én még egy kis hagymát elbírtam volna :).






:             

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése