2014. április 5., szombat

Tehéntúrós gombóc





Sokat kísérletezgettem amíg megtaláltam a számomra kedvenc gombóc receptet, amelyik nem esik szét, van tartása de mégis puha, vajkönnyű. Ez most a vaj nélküli verzió.


Hozzávalók:

500 g lecsepegtetett tehéntúró
5 ek búzadara
4 ek porcukor
1 vaniliás cukor
1 citrom reszelt héja
1 csipet só
2 nagyobb házi tojás
200 g házi zsemlemorzsa, 1-2 ek vaj

a díszítéshez porcukor, ízlés szerint tejföl, áfonyalekvár

Az alaposan lecsepegtetett tehéntúrót a  cukorral, a grízzel, a tojások sárgájával és a citrom héjjal alaposan elkevertem, amíg egynemű nem lett. A tojások fehérjét kemény habbá vertem, majd óvatosan a masszához forgattam és 2 órára a hűtőbe tettem. Közben vizet tettem oda forrni és megpirítottam a zsemlemorzsát a végén hozzáadtam a vajat. Diónyi gombócokat formáltam a masszából és az épp gyöngyöző, de nem lobogó vízben megfőztem a gombócokat. Lecsöpögtettem óvatosan, majd meghempergettem a zsemlemorzsába, kinek kedve szerint porcukorral, tejföllel és áfonyalekvárral tálaltam.

Ha túl híg lenne a tészta akkor ne ijedjünk meg bátran tegyünk még egy kanál búza darát, ha túl keménynek akkor verjünk még fel egy tojásfehérjét és kavarjuk hozzá.
Én ha házi tehéntúróból készítem, akkor eggyel több tojást használok, mert keményebb a túró, zsírosabb, tartalmasabb.








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése