2014. április 5., szombat

Salátaleves rántottával



Szombaton csajos napot tartottunk, itt volt édesanyám, így salátaleves és másodiknak tehéntúrós gombóc készült, így első hallásra nem a leglaktatóbb párosítás, de mi jól laktunk.

Hozzávalók:
2 fej saláta
1 szelet húsos szalonna
3-4 gerezd fokhagyma
2 dl tej
1 dl  zsíros tejszínt
só, bors, pirospaprika
2 ek cukor, 2 ek borecet
2 tojás 

A salátát megmostam, darabokra tépkedtem, megsóztam és egy kicsit állni hagytam, hadd engedje ki a keserű levét. Közben a szalonnát felkockáztam és zsírjára sütöttem, hozzáadtam a zúzott fokhagymát, majd az alaposan kicsavart salátát, 1 kiskanál pirospaprikát, sóztam, borsoztam és felöntöttem a tejjel és kb 1 liter vízzel. Amíg főtt a leves addig sütöttem a két tojásból és egy csapott evőkanál lisztből rántottát, amit felkockáztam. Mikor a saláta elkészült hozzáadtam 2 ek cukrot és ecetet ízlés szerint, az íze így is isteni volt, de én még elkevertem 1 dl zsíros tejszínt egy kis levessel és azt is hozzáöntöttem, legvégül pedig mehetett bele a felkockázott rántotta.
Ha akartam volna még fokozni, akkor egy kis túrós puliszkát is csinálhattam volna mellé, de most beértük "ennyivel".



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése