2014. május 10., szombat

Tárkonyos krumplileves gazdagon




Szeretjük a tartalmas leveseket, különösen a krumplit, mindig kicsit másként készítem, sokszor a hűtő tartalmának függvényében. E leves elmaradhatatlan alkotója a tárkony, de nem ám akármilyen tárkony, hanem az ecetben eltett féle :).

Hozzávalók:

250g füstölt oldalas
1000 g krumpli
2 szál sárgarépa
1 vöröshagyma
1 evőkanál zsír vagy olaj
pirospaprika, só, bors, ecetes tárkony
2 dl tejföl
1 tojásból galuska

Az oldalast feldaraboltam a csontok mentén, beirdaltam és a zsiradékon megpirítottam, hozzáadtam a hagymát és együtt dinszteltem, mikor a hagyma üvegesre pirult rászórtam egy evőkanál pirospaprikát és egy kis vizet öntöttem alá. Megpucoltam a sárgarépát, felkarikáztam és a húshoz adtam, felöntöttem vízzel és 20 percig főztem.
Közben meghámoztam a krumplit, felaprítottam a tárkonyt és a leveshez adtam. Mikor a krumpli megpuhult beleszaggattam a galuskát, sóztam, borsoztam , hozzáadtam egy kis levessel elkavart tejfölt, összeforraltam és tálalhattam is.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése