2014. január 29., szerda

Székelykáposzta csülökkel


Gondba voltam, hogy mit tudnék vacsorára készíteni egy kisebb füstölt csülökből,  úgy, hogy másnap ebédre is maradjon belőle . Végül jól sikerült gazdálkodni, mert nem csak, hogy maradt belőle, hanem még egy levest is főztem másnapra a csülöklevéből a fiamnak , aki nem rajong egyenlőre a káposztáért.

Van egy hordó savanyú káposztánk, úgyhogy hamar egy kisebb fejet összevágtam, meghámoztam 2 fej vöröshagymát amit megdinszteltem egy jó evőkanál libazsíron, megszórtam egy kiskanál pirospaprikával majd hozzáadtam a káposztát, 2 babérlevelet, egy kis vizet öntöttem alá és lefödve lassú tűzön pároltam .
A csülköt megmostam, szemes borssal, egy kis fej vöröshagymával és két gerezd fokhagymával kuktában tettem és puhára főztem. Nem nagyon használom a kuktát, de a csülökhöz kifejezetten nagy segítség. 
Miután megpuhult a hús lefejtettem a csontokról és nagyobb kockára vágtam. Egy serpenyőben egy kis olajat forrósítottam amiben egy kicsit megpirítottam a hús kockákat.
A káposzta mindeközben szépen elkészült, nem szeretem szétfőzni, még maradjon egy kis tartása, sóztam, borsoztam és hozzákavartam a húst, még egy pár percig együtt rotyogtak, majd elzártam a lángot és már ehettünk is.

Nagyon jól passzolt a füstölt hús a káposztához,jó sok tejfölt is tettünk rá, hát isteni  finom volt, egy kis házikenyér karéj még kívánkozott mellé, de hát az most nem volt, de legközelebb róla is gondoskodom.


A csülökléből készíttettem gyorsan egy kis tárkonyos levest, hamarosan erről is beszámolok.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése