2014. március 14., péntek

Lucskos káposzta




Azon levesek közé tartozik, mely másnap a legfinomabb. Én mindig valami bőrös csontos disznóhúsból készítem, így nem igényel rántást sem , mert sűrű lesz a leves és ízben is többet kapunk.
 Most bőrös csülökből, egy kis füstölt oldalasból készült, különlegessége , hogy egy kis savanyú káposztát is vágtam hozzá aminek a levével izésítettem a levest.Ez a leves elképzelhetetlen számomra kapor és csombor nélkül.
Hozzávalók:
1 fej káposzta
1 negyed  savanyú káposzta
1 csülök (nyers), 200 gr füstölt oldalas
1 hagyma, 3-4 gerezd fokhagyma
só, bors
egy-egy csokor kapor és csombor (nekem most szárított volt)
1 pohár tejföl
zsír vagy olaj



A csülköt megmostam a hagymával, fokhagymával, sóval és szemes-borssal, kuktában puhára főztem, majd leszűrtem és fólia alatt hagytam pihenni.

Egy fazékba olajat forrósítottam majd beledobtam a feldarabolt füstölt húst és a hagymát, megdinszteltem majd hozzáadtam a, nem túl vékonyra, vágott káposztát és együtt dinszteltem, ha elpárolgott a folyadék akkor adtam hozzá a csülök levéből, vigyáztam, hogy inkább dinsztelődjön a káposzta.
Félidőben hozzáadtam a fűszereket és készre pároltam a káposztát vigyázva, hogy ne főjön túl, felöntöttem a maradék lével, annyira hogy egy viszonylag sűrű levest kapjak.


A húst lefejtettem a csontról (a bőrt is leszedtem, mert azt levesbe nem szeretjük), feldaraboltam és olajon egy kicsit megpirítottam, majd a leveshez adtam. Kicsit összerotyogtattam és hozzáadtam a tejfölt.
Házi kovászos kenyeremmel és ecetes csípős paprikával tálaltam.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése