2014. március 15., szombat

Laskaleves, a fiam kedvence...







Minden hétvégén főzök egy nagy fazék húslevest, Ákos nem tud betelni vele, de szerintem minden kisgyerek kedvence. Mikor miből főzöm, de mindig házi kell legyen, tyúk, kakas, marha , borjú, disznó és a mama féle bordás laska. Úgy is mondja Ákos, hogy olyan leveskét kér amit a "mányik mama" szokott hozni, ugyanis édesanyámnak van finom kézműves laska forrása.
Most későre eszméltem fel, úgyhogy nem került, csak egy tyúkhát és egy jó szelet borjú comb a levesbe, de mondhatom így  vegyesen is nagyon finom lett.



Én teljesen egyszerűen készítem a húslevest, ahogy otthon láttam, felteszem úgy bő 3 liter hideg vízbe  a húst, lassú tűzön főzőm , csak éppen gyöngyözzön, közben szedem a habját, félidőben bezöldségelem sózom borsozom és készre főzöm.

Most 3 kisebb sárgarépa, 2 petrezselyemgyökér, egy negyed cikk zeller, egy kis karalábé, egy zöldpaprika, egy nagy fej hagyma, 2 fokhagyma, szemesbors és leves-zöld került bele. Néha teszek egy kis karfiolt, káposztát ha van itthon.

A húsleves titka az alapanyagokban rejlik, ha nincs házi tyúkunk akkor főzzünk inkább zöldséglevest, nem jó bele az édeskés répa, hanem a jó sáros, erős házi murkot keressük minden áron és hát 8 tojásos levestésztánál ne hagyjuk alább.

 Én szerencsésnek mondhatom magam, mert megvannak a forrásaim így minden héten kerülhet az asztalra, ha a közönség úgy kívánja finom tápláló laskaleves. Most nem lett épp olyan tiszta a leves, mert közben Ákossal kint játszottunk, de az íze, hát az mennyei.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése