2014. március 19., szerda

Resztelt máj parmezános krumplipürével


Hét közben általában vacsorára szoktam valamit főzni, a párom a munkahelyén ebédel, a fiam meg mamánál, így csak este tudunk együtt enni, ilyenkor igyekszem, hogy hamar valami finomat, ami mindenkinek kedvére van.
A resztelt májat hagyományosan készítettem, a krumplipürébe vittem egy kis csavart és reszeltem bele egy kis parmezánt.

 Hozzávalók 3-4 személyre:

 500 g csirkemáj
4 közepes fej vöröshagyma
2-3 evőkanál olaj
1 kiskanál pirospaprika
só, bors, majoránna

A hagymát felszeleteltem, olajon egy kevés vízzel megdinszteltem, majd hozzáadtam a feldarabolt májat és magas lángon pirítottam. Mikor átsült (vigyázzunk ne süssük túl) sóztam, borsoztam, megszórtam majoránnával és a pirospaprikával majd alaposan elkavartam.

A krumplipüréhez általában héjában főzöm a krumplit, amit forrón összetörök, de most sós vízben főztem meg kb. 1 kg. kockára vágott krumplit. Mikor megpuhult leszűrtem, hamar felforraltam 2 dl. tejszínt egy diónyi vajjal a krumplihoz öntöttem és robotgéppel habosra kavartam. Lereszeltem 5 dkg parmezán sajtot amit a kész püréhez adtam és alaposan elkavartam.
Koktélparadicsommal tálaltam, utólag a pürére  még reszeltem egy kis parmezánt.



.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése