2014. március 21., péntek

Szendvicszsemle



 Minden héten sütök zsemlét, van hogy kétszer is, többféle receptem is van, attól függően, hogy mihez kell vagy, hogy épp mi van itthon.Most egy kicsit édeskést, kalácsszerűt szerettem volna vacsorára, kinek mivel, kedve szerint.

 Hozzávalók 8 nagyobb zsemléhez :

500 g kenyérliszt
2 tojás
1,2 dl tej
1,2 dl jaurt
2 dkg élesztő
7 dkg vaj
2 ek porcukor
1 kiskanál só

tetejére egy felvert tojás, magok

Az élesztőt langyos tejben, egy evőkanál cukorral felfuttattam. A lisztet átszitáltam majd az összes hozzávalóval elkavartam, pár percet pihentettem, majd olajat csorgattam rá és alaposan megdagasztottam.  1órán át hagytam kelni, majd 8 részre osztottam és zsemléket formáztam. Sütőpapírral bevont tepsire raktam őket és még hagytam 45 percet kelni. Közben előmelegítettem a sütőt 180 fokra, a zsemléket lekentem felvert tojással, megszórtam magokkal és kb. 20 perc alatt pirosra sütöttem.




Ákos sajttal, uborkával, kaliforniai paprikával kért, csak így egyszerűen:
Én retekkel, uborkával, tojással, baconnel, telemeával és paprikával ettem:

A párom mozzarellával, pirított baconnel és uborkával:






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése