2014. március 14., péntek

Csokiskiflik







 Hozzávalók kb 12 kiflihez

40 dkg átszitált liszt
2  dkg friss élesztő
1,5 dl tej
5 dkg vaj
2 dl zsíros tejföl
2 vaníliás cukor
3 evőkanál kristálycukor

Langyos tejben el morzsoltam az élesztőt és a porcukorral megfuttattam. Az összes hozzávaló felhasználásával tésztát gyúrtam, amit könnyed mozdulatokkal,de alaposan megdagasztottam. Egy órán át kelesztettem majd átgyúrtam.
A tésztát most téglalap alakúra nyújtottam, de lehet karikára is és abból vágni cikkeket.
Egy-egy kiskanál csokikrémet (most finettit, jobb híján) kentem a szélesebb végére és feltekertem kiflinek. Sütőpapírral bélelt tepsire kerültek, 6-6 db/tepsi.




Fél órán át keltek még a tepsin, majd megkentem felvert egész tojással és megszórtam kristálycukorral
190 C fokra előmelegített sütőben kb. 20 perc alatt sütöttem szép piros, ropogósra. Jelentem egy óra múlva, már egy darab sem volt maradva. Jó étvágyat.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése