2014. január 19., vasárnap

Tradicionális bécsi szelet sült krumplival

Most mondhatnátok, hogy ezt mindenki megtudja csinálni, miért kell róla bejegyzést írni, hát egyrészt mert imádjuk, másrészt, mert azért ellehet ezt is rontani és ez étel kapcsán bemutathatom, hogy lehet extra ropogós, belül puha, számunkra tökéletes sült krumplit készíteni .
Az eredeti bécsi szelet borjúhúsból készül. Manapság nehéz olyan borjúhúst találni, ami biztosan nem marha :). Én most szerencsére kaptam biztos forrásból, nagyobb mennyiségben húst, így kiválasztottam egy kisebb karajdarabot, amit nem túl vékonyra szeleteltem és fólia alatt enyhén kiklopfoltam, de csak tényleg finoman megütögettem, hogy szaftos maradjon a hús sütés után, majd sóztam,borsoztam és hagytam pihenni fél órát.
Közben felvertem 2 házi tojást, a húst lisztbe, majd a tojásba végül házi zsemlemorzsába mártottam és egy tálcán félretoltam amíg előkészítettem a krumplit , ez fontos, hogy a bunda egy kicsit összeálljon.
Nem mindig van időm ezzel a módszerrel (Heston) készíteni a sült krumplit, de most ez a szép borjú megérdemelte. Megpucoltam hármunknak 5 nagyobb sárga krumplit (nehéz ilyet találni, a nevét sem tudom, de magas a szárazanyagtartalma, én véletlenül bukkantam rá egy néninél a piacon) ,hasábokra vágtam majd hideg vízben alaposan átmostam. Hideg sós vízbe feltettem főni, úgy 15 percig, majd  leszűrtem.  
Két serpenyőben olajat forrósítottam, az egyikben magas lángon sütöttem a krumplit, a másikban közepes lángon a sült hagymától maradt átszűrt olajban a  húst. A krumpli isteni ropogós lett, de belül  finom puha és hát a hús fantasztikusan szaftos a ropogós bunda alatt.
Csinálhattam volna még mellé fokhagymás mártást, de azt akartam, hogy teljesen klasszikus legyen, így  csemegeuborkával tálaltam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése