2014. február 14., péntek

Sült oldalas, párolt lilakáposztával





Na, ez az én világom, a cupogtatni való ragacsos , fűszeres csontos borda. Nem igényel különösebb szakértelemet, jó ha még előtte való nap bepácoljuk, a többi már a sütő dolga. Egy kicsit olaszosra sikerült a fűszerek miatt, nem volt előre betervezett, így ami fűszer volt itthon azzal garázdálkodtam, hát nem vált a kárára.

 Hozzávalók:
1,5 kg borda felszeletelve
fűszerkeverék: 1 ek. fokhagyma granulátum, 1 kk. oregánó, 1kk. bazsalikom., 1 kk. kakukkfű, 1 kk. cayenne bors, 1 ek.méz, 1 ek. mustár, kevés olajjal alaposan összekavarva

 A bordát feldaraboltam a bordák mentén, még előző este és bepácoltam, a hűtőben pihentettem másnapig.
Ekkor kivettem megsóztam és elrendeztem a rómaiban, 220 fokra előmelegített sütőben megpirítottam kb. 15 perc majd lefödtem és 160 fokon kb. 1,5 órát hagytam sülni, mikor már puha volt a hús ismét fölhúztam a lángot és ropogós pirosra sütöttem.








A párolt káposztához szükséges: 1 közepes fej lilakáposzta, 1 vöröshagyma, 2-3 ek olaj, 1 ek. cukor., 1 dl vörösbor, só, bors, ecet vagy citromlé ízlés szerint.
A káposztát felcsíkozzuk, a hagymát megtisztítjuk és felszeleteljük. Egy kevés olajat forrósítunk megdinszteljük a hagymát , hozzáadjuk a cukrot és a káposztát, sózzuk, borsozzuk, alaposan elkavarjuk, hozzáöntjük a bort és fedő alatt puhává pároljuk, ha szükséges pótoljuk a folyadékot vízzel vagy borral. Amikor kész adunk hozzá 1ek ecetet, akkor megkóstoljuk, és ízlés szerint cukorral vagy ecettel még izésíthetjük én egy kis citromlevet adtam ekkor még hozzá.



Annyira finom lett, akkor melegen ketten felfaltuk a felét és másnap hidegen a maradék húst finom kenyérrel és mustárral bekebeleztük.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése