2014. február 2., vasárnap

KFC csirkemell, coleslaw salátával, vajas kukoricával...


Bevallom, nagyon szeretem a KFC -s csirkét, egy időben gyakran ettünk is ott, néha elváráson aluli,de azért legtöbbször nagyon finom, ízletes. Még amit nagyon szeretek náluk, az a káposzta saláta, bármennyit megbírnék enni belőle.
Máskor is csináltam már ilyen csirkét, de teljes menüt , még nem. Napok óta készültem már gondolatban rá, mindenképp terveztem kukoricát is mellé, mert a fiamnak az a kedvence, káposztát magamnak, szószt és sült krumplit a férjemnek.
 Hármunknak 2 fél nagyobb csirkemellet terveztem, bőven elég is volt, maradt is egy pár darab, amit aztán hidegen megeszegettem másnap reggel.
A csirkével kezdtem, még előzőnap, mert akkor lesz nagyon finom fűszeres, ha egy napot pácoljuk, lehet szárazon és lehet tejben is. Akinek nincs erre módja az legalább 2 órát azért a száraz-páccal tegye a hűtőbe

Kentucky fűszerpác
 
1 evőkanál fokhagymapor
1 teáskanál gyömbér
1 teáskanál őrölt koriander
1 teáskanál színes bors
1 teáskanál édes fűszerpaprika
1 teáskanál morzsolt kakukkfű
1 teáskanál morzsolt majoránna
2 teáskanál  csilipaprika (aki csípősen szeretné, én most külön szórtam pácolás után egy párdarabra)

Ennek kb. a felét használtam fel a csirkéhez, a többit dobozba tettem és félreraktam más ételekhez..
A csirkemellett ferdén felszeleteltem, a fűszerkeverékhez, adtam 2 csapott teáskanál sót és a csirkét alaposan bevontam vele minden oldalán, majd annyi tejet öntöttem rá ami épp ellepi, egy napig állt így a hűtőben. Ha nincs ennyi időnk akkor csak a fűszerekkel, de akkor a só nélül tegyük 2 órára pácolódni.


A coleslaw salátát is érdemes fogyasztás előtt pár órával elkészíteni, hogy jól összeérjenek az ízek.
Hozzávalók:.1 fél fej káposzta, 1 sárgarépa, 1 kisebb fej lila hagyma, só, 2 evőkanál ecet, 2 evőkanál porcukor, 3 evőkanál házi majonéz.
A káposztát legyalultam, a sárgarépát lereszeltem, a hagymát felaprítottam, összevegyítettem, egy kis olajat öntöttem rá és megsóztam, a   porcukrot feloldottam az ecetbe ráöntöttem a káposztára, hozzáadtam a majonézt és alaposan összekavartam, majd ment pihenni a hűtőbe




A hús mellé mézes mustáros szószt készítettem, ami egy adag majonéz (1 tojássárgából, egy dl olajjal), 2 evőkanál tejföl, egy evőkanál méz, egy evőkanál dijoni mustár, só, fehérbors.



A panírral gondba voltam, végül úgy döntöttem, hogy csak a fele legyen kukorica pehely, a másik fele maradjon zsemlemorzsa, féltem, hogy nehogy nagyon kemény legyen a bunda.

4-5 db krumplit meghámoztam, hasábokra vágtam, hideg vízbe egy jó órát hagytam állni, majd olajba kisütöttem, a hússal egy időben. 


A húst lisztbe, felvert tojásba és a panírba forgattam egy kicsit állni hagytam, majd bő olajban kisütöttem.


A fagyasztott főtt kukoricát (csak ilyet kaptam, így télen nem meglepő:)) feldaraboltam és vajon kicsit megpirítottam.
Minden készen lett, kb. egyszerre, tálaltam, kinek kedve szerint ... hát mind a 10 ujjunkat megnyaltuk utána, csak ennyit mondhatok. Nem lett pont olyan a csirke, de nagyon közelítette, viszont pont ugyanolyan finom volt. Amit hozzáfűznék, hogy árban messze verte az eredetit :).





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése