2014. január 25., szombat

St. Galleni csirkemáj


Szeretjük a májat, de inkább csak lisztbe forgatva és vajba kisütve. Egy idő után unalmas lesz, ha az ételeket, csak egyféleképpen készítem nem csak nekem, hanem a "fogyasztóknak" is.
Ez a máj nagyon gyorsan elkészíthető, vacsorára, de még reggelire is isteni.
Mi frissen sült óriáskiflikkel ettük, de lehet mellé akár burgonyapürét is és akkor már, főfogás is válhat belőle.

500 g csirkemájat megtisztítottam és kettőbe vágtam, a nagyobbakat háromba, enyhén sóztam , borsoztam és szórtam rá egy kis majoránnát is . Kb. 200g szeletelt bacont elfeleztem és mindegyikbe egy darab májat csavartam, megtűztem fogpiszkálóval és kivajazott tepsire rendeztem őket. 
A sütőt előmelegítettem 200 fokra légkeverésesen, majd betoltam a májakat, 15 perc után emeltem a hőt 220 fokra és így még 15 percig sültek  Közben felkarikáztam a kifliket, mindegyikre szeletelt csemegeuborkát raktam és erre kerültek a finom májacskák.
Nagyon finom lett, a máj belül krémes és puha, kívül pedig ropogós a bacontől. Párdarab megmaradt, amit én másnap reggel hidegen jóízűen befalatoztam, nekem talán így, még jobban is ízlett .

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése