2014. január 11., szombat

Csokis, diós óriáskekszek

 Annyira szépnek nem mondhatnám, de nagyon finom omlós és ropogós keksz. Egy kicsit dagira sikeredett mikor hengerré sodortam, így nem lettek csinosak, de majd legközelebb erre is figyelni fogok. Tejjel, teával reggelire isteni. Több napig eláll egy fedeles dobozban, én kiraktam a konyhapultra és napokig rájártunk.

 Hozzávalók:

20 dkg magas zsírtartalmú vaj
20 dkg porcukor
20 dkg finomliszt + 10 dkg őrölt dió
2 tojás
1 teáskanál só
1 púpozott teáskanál sütőpor
½ teáskanál szódabikarbóna
15 dkg 70%-os étcsokoládé
10 dkg dió vagy mandula durvára vágva

 A vajat a porcukorral habosra kavartam, majd hozzáadtam a tojásokat és még párpercig kavartam a robotgéppel. 
A lisztet elkavartam a sóval, sütőporral, a szódabikarbónával és a vajas krémhez adtam, majd alaposan elkevertem. A diót és a csokit éles késsel apróra vágtam és a  masszába forgattam. Egy több rétegű fóliára kanalaztam a tésztát és egy kb. 4-5 cm magas hengerré formáltam, majd ment pihenni a hűtőbe min. 2 órára.
Az idő leteltével felszeleteltem és sütőpapírral bélelt tepsire rendeztem, egymástól kellő távolságra (igaz így is összenőttek). .

180 fokosra elő melegített sütőben szép zsemleszínűre sütöttem, miután kivettem 10-15 percig nem nyúltam hozzájuk, hogy egy kissé megszilárduljanak.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése