2014. január 31., péntek

Tárkonyos krumplileves most galuskával


A székelykáposzta készítésekor maradt füstölt húslevében főztem ezt a nagyon egyszerű, de roppant ízletes levest.

Hozzávalók: 5-6 db.nagyobb krumpli, egy kis fej vöröshagyma, 2 dl tejföl, ecetes tárkony, só, bors
                   a galuskához egy tojás, csipet só és kb. 2 evőkanál liszt   

A hagymát apróra vágtam, kevés olajon megdinszteltem, közben meghámoztam a krumplit, kockára vágtam és a hagymával együtt néhány percig pirítottam, majd felöntöttem a csülöklevével. Amikor megpuhult a krumpli,  vágtam hozzá jó sok ecetes tárkonyt, még egy picit a levéből is töltöttem és egy pár percig forraltam. Egy kevés levessel elkavartam a tejfölt és azt is hozzá adtam..
Közben elkavartam a tojást a liszttel és a sóval és kiskanál segítségével galuskákat szaggattam a levesbe. Megkóstoltam egy kis borsot adtam hozzá és már ehettük is. Azaz csak másnap ebédre került sorra, addig az ízek is jól összeértek a levesbe, ki hagymával, ki csípőssel, ki sok tejföllel ette, de mindannyian elégedettek voltunk a végeredménnyel. Ajánlom mindenkinek, akinek marad egy kis füstölt húslé, bátran készitse el, hús nélkül és mégis hússal . :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése