2014. január 11., szombat

Paszulyleves, csülökkel, tárkonyosan



Én a paszulylevest vagy ahogy mifelénk mondják fuszulykalevest 3 féle módon szoktam elkészíteni: paradicsomosan - lestyánnal, tejfölösen - tárkonnyal valamint rántással, babérlevéllel - sok fokhagymával, általában füstölt hússal és tarkababbal.
Most füstölt csülökkel készült, sajnos nem volt házi de kaptam egy szépecske kb másfél kilós hátsó csülköt igy is nagyon finom lett. Mellé kovászos, tönkölyös házikenyeremet kínáltam.

A csülköt megmostam, majd egy fej hagymával, 4 gerezd fokhagymával, 1 babérlevéllel és szemes borssal kuktába feltettem főni. Miután megfőtt kivettem a húst és a hagymákat.

A visszamaradt lébe tettem a megmosott és még előző este beáztatott paszulyt (kb. fél kiló), két feldarabolt sárgarépát és egy fehérrépát majd puhára főztem.
A hagymát és a fokhagymát 2 evőkanál levessel pürésítettem, majd hozzákevertem 2 dl tejfölt.

 Ezzel habartam be a levest. A húst leszedtem a csontokról, felkockáztam majd kevés olajon megpirítottam és a leveshez adtam, megszórtam apróra vágott ecetes tárkonnyal és az egészet összeforraltam. Ízlés szerint sóztam és borsoztam.

Ezt a kenyeret szegtem meg hozzá, de róla majd külön bejegyzésben:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése