2014. május 12., hétfő

Foszlós kalács






A falusi libák foszlós kalácsát süti Húsvét óta mindenki, hát én sem hagyhattam ki. Nagyon finom lett, tényleg nagyon puha és fantasztikusan foszlós, pihe könnyű, kakaóval fenséges vasárnapi reggeli. A kalács titka a dagasztásban rejlik, hogy képesek vagyunk-e kitartóan beledolgozni a levegőbuborékokat, én csináltam egy jó huzatot és abban dagasztottam...:), ja és a vaj, az legyen vaj... Most kedveztem magamnak is (a kalács fele üres volt) és a család férfi tagjainak is (a másik fele csokikrémes).

Hozzávalók:

500 g liszt
25 g élesztő
2,5 dl tej
2 tojás sárgája
80g cukor
80 g vaj
1 tk. só

Az élesztőt a tejben egy kis cukorral felfuttattam. Közben átszitáltam a lisztet, majd a hozzávalókat a vaj kivételével egy kicsit összedolgoztam.
Meglocsoltam egy kis olvasztott vajjal majd szépen óvatosan dagasztani kezdtem, nem durván csak szépen simogatva, mindaddig míg az összes vaj el nem fogyott, szép fényes, hólyagos tésztát kaptam, letakartam és 40 percet kelesztettem. 
Mikor duplájára kelt 6 részre osztottam és rudakat sodortam belőle. 3-at megfontam és tortaformába helyeztem, a másik hármat sodrófával kinyújtottam és megkentem csokikrémmel majd felcsavartam, az így kapott rudakat szintén összefontam és a tepsire helyeztem.Lekentem felvert tojással és 50 percet kelesztettem. Közben előmelegítettem a sütőt 180 fokra, újra lekentem a tésztát tojással és légkeveréses funkción 35 perc alatt pirosra sütöttem. Olyan,de olyan könnyed és légies lett, hogy erre nincsenek is szavak, ki kell próbálni.









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése