2014. május 5., hétfő

Citromos pite



A család mikor meglátta akkor egyöntetűen megjegyezték, hogy : Anya ez nem csokis... Szóval nálunk tombol és örök a csokiimádat, de nekem nagyon bejött ez a savanykás , krémes,  nagyon citromos süti és megjegyzem azért a többiek is kértek belőle egy-egy szeletet.

Hozzávalók:

200 g finomliszt
100 g vaj
60 g cukor
1 tojás
1 csipet só
1/2 kiskanál sütőpor

 A krémhez:
6 tojás
300 g cukor
2 citrom leve és héja
100 g liszt

Először összeállítjuk a tésztát, ehhez a lisztet elmorzsoltam a vajjal és a többi hozzávalóval összegyúrtam, majd egy órára hűtőbe tettem.
Egy 24 cm - es tortaformába sütőpapírt tettem és a kinyújtott tésztát beleigazítottam és 180 fokon 15 perc alatt elősütöttem.
Közben a krém hozzávalóit a liszt kivételével pár perc alatt összeturmixoltam majd a mikor szép sima, egy habverő segítségével hozzákavartam a lisztet is. Az így elkészült krémet az elősütött tésztára öntöttem és visszatoltam a sütőbe. A lángot kicsit visszavettem, hogy ne égjen meg a teteje és addig sütöttem míg a krém megdermedt. Kell neki 20-30 perc én egy kicsit megvoltam ideje mert nem akart keményedni, de aztán 15 perc után szépen, jó irányba alakult. Mikor kész kihűtjük, megszórjuk porcukorral, másnap is nagyon finom.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése