2014. június 11., szerda

Vajas kifli szendvicsnek




Hozzávalók:

30 dkg finom liszt
1,2 dkg élesztő
1,5 dl tej 
3 dkg vaj + 3 dkg a kenéshez
1 tk só
1 tk cukor

A lisztet a sóval átszitáltam, a közepébe mélyedést készítettem, beleöntöttem a meglangyosított tejet, a cukrot és az élesztőt . Mikor szépen felfutott, akkor hozzáadtam  a többi hozzávalót és rugalmas, fényes tésztát dagasztottam, letakarva 45 percet kelesszük. Miután lejárt az idő 6 cipót formáltam, egyenként kinyújtottam ovális alakúra, megkentem olvasztott vajjal és felcsavartam, mikor duplájára nőttek , lekentem a tetejüket is vajjal . Közben a sütőt előmelegítettem 200 fokra, egy edénykében vizet tettem az aljába, hogy a külseje is puha maradjon és kb 20 perc alatt megsütöttem. Kívül-belül puha kiflik sültek, melyet szendvicsként vittünk alaposan megpakolva,  ki munkába, ki pedig oviba.






 

1 megjegyzés:

  1. Nagyon örülök, h írtál hozzám és így rátaláltam a blogodra! Nagyon jó receptjeid vannak, ügyes vagy! :)

    VálaszTörlés